25 Ocak 2017 Çarşamba

GÜNÜBİRLİK ZAGREB

St Mark Kilisesi
Berlin'den sonra sıra geldi Slovenya'nın güney komşusunun başkenti Zagreb'i gezmeye. Bu gezime biriyle Piran'da tanışmış olmak üzere 5 arkadaş gittik. Piran'da tanıştığım arkadaşım Barbora. Kendisi Çek. Tıp okuyordu Slovenya'da. Piran'a giderken de onunla konuşmuştum. Şimdi de o aracı oldu. Arabada iki Çek, bir Polonyalı, bir de Litvanyalı bir de bendik. Neyse, aracımızı kiraladık. Araba 40€ ve benzin 12€ tuttu toplam. Sabah saat 9'da Ljubljana'dan ayrıldık.

Josip Jelacic Meydanı
Zagreb'e Novo Mesto üzerinden gidiliyor ve yaklaşık 1 saat 45 dakika sürüyor. Yol yemyeşil, içinizi ferahlatıyor. Zagreb Hırvatistan'ın başkenti ve "bana göre" en çirkin şehri... Eğer Hırvatistan sahillerini gördüyseniz kesinlikle hayal kırıklığına uğrarsınız. Binadan ibaret olan bu şehir benim içimi kararttı resmen. Hırvatistan sahillerini diğer yazılarımda paylaşacağım. Hırvatların para birimi Kuna. 1€ = 7,5 Kuna.

Şimdi Zagreb'teyiz. Arabamızı şuraya bedavaya park ettik. Buradan şehre doğru yürüdük. Önce Zagreb Şehir Müzesine ardından Josip Jelacic heykelinin olduğu meydana vardık çünkü burada Turist Bilgi Merkezi var ve buradan şehir haritası alabiliyoruz. Bu heykel, şehrin Avusturya-Macaristan İmparatorluğunun altında olduğu zamanlardaki bu bölgeyi yöneten Vali'nin heykeli. Yani bizdeki gibi padişahlar, vezirler falan yok. Bu da bana ilginç gelmişti. Buradan çıkıp Zagreb Katedraline gittik. Hırvatistan da diğer Balkan ülkeleri gibi Osmanlı'nın etkisi altında kalmış. Hatta Osmanlı bu katedrali korumak için yanına duvar bile yaptırmış. Duvarın bir kısmı hala duruyor.

Zagreb Katedrali
Katedral'den sonra çatısı kazağa benzeyen St. Mark Kilisesi var. Zagreb'te orjinal bulduğum tek şeydi. Buranın ardından bitmiş ilişkiler müzesine geçtik. Aramızdan bir arkadaşımız burayı çok gezmek istiyordu biz de onu dışarıda bekledik. Konusu güzel ama beni pek açmadı. Buradan da ayrılarak sokakları gezmeye başladık. Artık acıkmıştık ve aynı zamanda gezerek yiyecek bir şeyler bulmaya çalışıyorduk. Gittiğimiz yer şurasıydı. Hamburgerler gayet büyük ve doyurucuydu. Fiyatları da gayet uygundu yediğiniz hamburgerin kalitesine ve boyutuna göre. Patates+hamburgere 7€ ödemiştim.

Yemeğimizi yedik. Şimdi gezmeye devam. İlk olarak tekrar meydana çıktık ve buradaki gökdelenin tepesinden şehir manzarasını izlemek istedik. Adı Zagreb Eye 360. Fiyat 30 Kuna(4€). Burası da yine eh işteydi.
Bu kadar şehir turundan sonra bir yerlere oturup bir şeyler içmek istedik. Önce Tolkien'nin Evi diye bir yer vardı buraya girip baktık fakat Hırvatistan'da kapalı ortamda sigara içmek serbest. Çok duman altı olduğu için aramaya devam ettik. Sonrasında bulduğumuz yer çok küçük bir yerdi ve sadece biz vardık. Konum. Burada Hırvatların en ünlü birası Ozujsko ve yine ünlü bir içkisi Pelinkovac denedim. Biranın içimi rahattı ve güzeldi. Diğeri ise acı bir likör diyebiliriz. Biraz sert ama soğukta iyi gidiyor. Bira: 15 Kuna, Pelinkovac: 20 Kuna.
Zagreb Eye
Artık dönüş vakti, günübirlik gezimizden anladık ki Zagreb pek de matah bir şehir değil.