12 Ocak 2017 Perşembe

Bonn'da Erasmus-Şehir için kısa bilgiler

Bonn'da Erasmus-Şehir için kısa bilgiler

    Bonn, Almanya'nın Kuzey Ren Vesfalya eyaletinin güneyinde ,Ren Nehri'nin her iki yakasına yayılan bir şehir...  Bu güzel şehir Almanya'nın en eski yerleşim yerlerinden biridir. Bu şehri özel kılan yanlarından biri Ludvig van Bethoove'in ,1770 yılında doğduğu şehirdir. Şehir merkezinde doğdugu ev yer alıyor. İçerisinde çocukluğundan yaşamının sonuna kadar kullandığı tüm müzik aletleri,besteleri ve kişisel eşyaları var. Almanya'nın eski başkenti olan Bonn, 1990 yılında Doğu ve Batı Almanya'nın birleşmesinin ardından bu özelliğini Berlin'e devretmiş.
   Bonn benim için ilk günler İstanbul'dan sonra gerçekten küçük ve bir o kadar da sakindi. Fakat bu dediklerimi olumsuz olarak anlamayın. Şehri yaşadıkça oturmuş düzeni, kibar insanları, büyük yaşlı ağaçlarla dolu sokakları sizi şehrin büyüsüne kaptırıyor. Yaşam, şehir düzeni oturduğu için çok kolay. Her şey genel olarak bir Alman prensibi içinde ilerliyor. Otobüsler zamanında geliyor, devlet dairelerinde çalışan kişiler işlerini en iyi şekilde olması gerektiği gibi yapıyor. Ve bunlar sizin hayatınızı planlamanızı kolaylaştırıyor.
   Benim bu şehirde bulunmaktan en zevk aldığım yer galiba Ren Nehri kıyısı boyunca bulunan yemyeşil parklar. Ve tabi ki bu parklarda bisiklet turu ve yürüyüş yapmanın verdiği haz hiçbir şeyde yok. Nehir kenarı boyunca bisiklet ve yürüyüş yolları mevcut.


Şehre Kayıt ve Ulaşım

Öncelikle Bonn'a ilk geldiğiniz zaman şehre kendinizi kayıt ettirmeniz gerekiyor. Bunun için belediye binasına (Statthaus) gitmeniz gerekiyor. Kaydınızı(anmeldung) çeşitli bilgilerinizi alarak yapıyorlar.

Almanya'da ulaşımın en gelişmiş ve keyifli hali tabi ki trenler. Tren hatları neredeyse her yere gitmenizi sağlıyor ve oldukça konforlu. Öğrenciyseniz, Bonn'a geldiğinizde üniversitenin sizden dönemlik olarak aldığı harç gibi bir ücret var. Bu ücret yaklaşık dönem başına 270 Euro . Bu parayı yatırmanın ardından size tüm Kuzey Ren Vesfalya eyaletindeki şehirlerde ve şehirler arası ulaşımda geçerli olan ve aynı zamanda öğrenci kimliği niteliğinde bir kart veriyorlar. Bu kartla gezin gezebildiğiniz kadar!

Eğer öğrenci kartınız yoksa ve sadece seyahat için Bonn'daysanız, şehiriçi otobüslerde pek bilet kontrolü olmuyor. Bana 1 yıl  boyunca , neredeyse her gün otobüs kullanmama rağmen 1 kez denk geldi. Ama riske girmek istemezseniz otobüslerin içinde bilet makineleri mevcut.
Fakat şehirler arası trenler için kendinizi biletsiz binerek riske atmayın derim. Çünkü yaklaşık olarak 60 euro cezası var...
Eğer grup halinde geldiyseniz 5 kişilik günlük grup biletleri mevcut ve çok avantajlı.
Benim en çok kullandığım tren güzergahı tabii ki Bonn-Köln arası gidip gelmekti çünkü tam olarak 20 dalika sürüyordu. Bonn-Köln arası bilet fiyarı:7.70 Euro.

Konaklama

  Bonn'da Almanya'nın neredeyse tüm şehirlerinde bizdeki yurt kavramına benzeyen fakat ismi Wohnung olan bir sistem var. Wohnung'lar genellikle aynı koridorda kişisel odalar ve ortak kullanılan banyo(tuvalet-duş) ve mutfaktan oluşuyor. Yani odanız size özel olduğu için bu size bir özgürlük alanı tanıyor. Ortak alanların olması da sosyalleşmek ve yeni insanlar tanımak için bir fırsat sunuyor. Benim yaşadığım dairede 6 oda mevcuttu. Ben bu sayede  koridorumda farklı ülkelerden gelmiş 5 arkadaş edinmiş oldum. Arkadaşlarımdan üçü Alman biri İspanyol ve diğeri Kamerunluydu. Zaman zaman mutfakta beraber yemekler yapardık.Hepimiz kendi mutfak kültürümüzden bir şey yapıp ortak bir yemek hazırlar ve birbirimizin yaptıklarını denerdik. Bu da farklı kültürlerin yemek zevklerini görmemi sağladı.
   Benim kaldığım yurtta bir Wohnung'tu. İsmi Endenicher Allee ,17 . Bu yurda yerleşebilmek için öncelikle okulun sitesinden öğrenci işlerine(Studentenwerk) başvuru maili atmanız gerekiyor.Mail atma önceliğinize göre değerlendiriliyorsunuz. Yani Bonn'a gitme ihtimaliniz kesinleşmese bile bir an önce bu başvuruyu yapın derim.

Bisiklet

Hiç zaman kaybetmeden, bisiklet yollarıyla dolu bu şehirde direk ikinci el bir bisiklet edinmelisiniz.
Bisiklet için tamamen ayrı bir trafik işliyor. Araba sürücüleri olabildiğince kibar ve bisikletlilere her zaman yol üstünlüğü tanıyorlar diyebilirim. Şöyle ki bisiklet yolundan geçecekseniz şehir merkezinde tramvay bile durup size yol veriyor.
Ben bisikletimi ilk günler Köln'de ailemle olduğum için Köln'den almıştım ve Bonn'a trenle getirmiştim. Siz de bu şekilde yapabilir veya Bonn'da ayın belli günleri düzenlenen ikinci el bisiklet pazarlarına bir göz atabilirsiniz. İnternetten de E-bay üzerinden birçok bisiklet seçeneği bulabilirsiniz. Ortalama 30-70 Euro arası işinizi sorunsuz görebilecek hatta buna ek olarak klasik sayılabilecek bir bisikletiniz olabilir.
Ben bisikletimle çok zor vedalaştım.O benim için adeta bir arkadaş haline gelmişti ve ismi de
 Cindy :)  Hatta Türkiye'ye getirebilme yollarını baya araştırdım. Fakat çok masraflı olduğu için bundan vaz geçtim.Daha sonra şehirden ayrılacağım son hafta onu yurt arkadaşım Franzi'ye sattım.
Belki bir gün tekrar karşılaşırız...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder