8 Ocak 2017 Pazar

Slovenya'da Erasmus



Herkese merhaba, ilk olarak bu kadar yer gezmemi sağlayan Erasmus'a nasıl katılınır ve ilk günler neler yaşadım onları anlatacağım. Ben Bahçeşehir Üniversitesi Biyomedikal Mühendisliği bölümünde okuyorum. Bizim okulda Erasmus'a gitmek için iki şey önemli:

1. Not ortalaması (Ortalamanızın 2.20'den yüksek olması gerek başvurmak için)
2. İngilizce Yeterlilik Sınavı (Proficiency)

Bu ikisinin ortalaması alınıp yüzlük sisteme göre ayarlanıyor ve her fakülteye özgü bir sıralama çıkarılıyor.


Neyse bu ikisi bende iyiydi ve Erasmus'a hibeli gitmeye hak kazandım.4 tane seçeneğim vardı:

1. Hanze University of Applied Sciences  (Hollanda)
2. Institute Superior de Gestao (ISG) Business and Economics School (Portekiz)
3. Catholique University of Paris (ISEP) (Fransa)
4. University of Nova Gorica (Slovenya)

Bildiğiniz üzere Slovenya'yı seçtim ama neden?

Erasmus'a gitmeden önceki amacım gezmekti. Sadece gezmek. Bu yüzden  elimde olan 4 seçeneği iyice inceledim. Ucuz ve konum açısından iyi olması seyahatleri etkileyen iki büyük şey. Slovenya, Hollanda ve Fransa ile karşılaştıracak olursak yarı yarıya fiyat olarak, üstelik aldığımız hibe de aynı ve öğrencilere çok uygun fiyatlara kuponları var(Bu konuyu ilerde anlatacağım). Portekiz'le karşılaştırırsak da konum olarak çok çok iyi. Şu kadarını söyleyebilirim, araba ile  Viyana 4 saat, Zagreb 1 buçuk saat, Venedik 2 saat, Budapeşte 5 saat gibi...


Slovenya'ya Gidiş

Muğla Fethiyeliyim, önce Pegasus ile Dalaman- Sabiha Gökçen Havalimanına, oradan da Adria Airways ile Slovenya'nın başkenti Ljubljana'ya(Söyleyemeyenler için okunuşu: Lubyana) iniş yaptım. İndiğim yer havalimanı demeye bin şahit isterdi. 3-5 adet çalışan, 2-3 adet uçaktan başka  hiçbir şey yoktu. İstanbul'dan gelince insan bir boşluğa düşmüyor değil. Neyse, uçakta genellikle Türk tır şoförleri oluyor. Aslında İtalya'da çalışıyorlar ama vergiler Slovenya'da daha düşük olduğu için tırlarını Slovenya'da bırakıyorlar. İnince Maribor Üniversitesine giden 4 başka Erasmus öğrencisiyle tanıştım ve birlikte taksi tutup başkente gittik. Onlar oradan Maribora geçeceklerdi ben ise Hostel'ime gidecektim. Merkeze geldik, ayrıldık. Taksiyle hostele geçtim ve 7€ tuttu. Kaldığım hostel:

Sax Hostel

Neyse uzun bir uçuş trafiği ve bavul taşımanın ardından güzel bir uyku çekmiştim.

  Okulum Nova Gorica'da olduğu için iki gün bu hostel'de konakladım ve okula geçtim. Blablacar ile gittim 1 saat sürdü. Vardıktan sonra bir kaç gün orada ki yurtta kaldım ve tam bir hüsrandı... Okulun çevresinde hiçbir şey yoktu. Bir hiçliğin ortasındaydım. Restoran çok az; cafe/bar yok, öğrenci hayatı yok, yeni insanlarla tanışma fırsatı yok. Kaldığım yurt bile bir değişikti. İlk iki katı çalışanlara ait, üst 2 katı ise öğrencilere aitti. İtalya sınırında bulunan beklentimin yüksek olduğu bu şehir, hiç de sandığım gibi değildi. Uzun lafın kısası:  "Bu yazıyı okuyan arkadaşlara tavsiyem kesinlike University of Nova Gorica'ya gitmeyin ve kimseyi göndermeyin." 

İlk günler okula gidip geliyorum ama nasıl mutsuzum, yurttaki internet çalışmıyor, şehir terkedilmiş gibi vs vs.  Yazları Fethiye'de, kışları İstanbul'da olan biri için ne kadar kötü olabilirse o kadar kötüydü..

Son olarak kararımı verdim Ljubljana'ya taşınacaktım. Gorica'ya 9 gün dayanabilmiştim. Gittim Ljubljana'ya, iki kişi bir odada olacak şekilde 4 kişi kalınan bir evde ki boş odaya geçtim. Oda arkadaşım henüz gelmemişti, 1 ay sonra gelecekti.

Artık Ljubljana'dayım Hayat Çok Daha Güzel!

Hostel'de tanıştığım bir arkadaşımla Erasmus partisine gittik, ESN Ljubljana'nın yaptığı etkinliklere katıldıkça daha çok arkadaş ediniyordum. Esn'nin 3 capital gezisi vardı ve Budapeşte, Bratislava ve Viyana'ya götüyordu, katıldım(Bu geziyi diğer yazımda paylaşacağım). Artık arkadaş sayım giderek artmıştı: Polonyalı,Portekiz, Çek, İspanyol, Alman...

Konaklama

Ben Ljubljana üniversitesinde olmadığım için okul yurtlarında nasıl kalınır bilmiyorum. Ama ev tutacak ya da özel yurtta kalacak arkadaşlar var ise şu Facebook sayfasından yardım alabilir: Buraya

Verdiğim Facebook sayfası Slovence ama Google Chrome yardımı ile çevirebilirsiniz. Erasmus Ljubljana sayfasından da ev ilanları veriliyor ama buraya dikkat edin çünkü dolandırıcılar mevcut. Siz siz olun sakın ev sahibinin yurtdışında olduğuna, eğer depozito gönderirsen anahtarı göndereceğine aldanmayın. Böyle parasını kaptıran arkadaşlar var. Şu hostele de bakabilirsiniz odaları dönemlik kiraya verebiliyor: Buraya






12 yorum:

  1. fakulteta za poslovne vede üniversitesinde 1 hafta bulunacağım.
    celje de nerede kalabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.facebook.com/groups/195726830526565/
      şu facebook sayfasından bakabilirsiniz

      Sil
  2. Merhabalar bende maribor üniversitesini tercih edio gitmek istiyorum. Benim sorum şu gitmeden önce size ayarlanan bir yer var mı yoksa siz mi ayarlıyorsunuz ve ingilizce seviyem çok iyi degil ortalama bi seviyede zorluk ceker miyim bu konuda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında şöyle, iki seçeneğiniz var. Ya öğrenci yurdunda kalacaksınız yada evde. Eğer yurtta kalmak istiyorsanız (bence yurtta kalın) oradaki Erasmus sorumlusundan daha detaylı bilgi alabilirsiniz. Bol şans :)

      Sil
    2. Dil konusunda da şunu söyleyebilirim. İlk 2 hafta biraz zorlanırsın sonra akar gider. Kimse senden grammer bilgini olmanı beklemiyor. Rahat ol ;)

      Sil
  3. Merhabalar, vize bilgileri çevirisi için öneriniz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erasmusum adlı forum sitesinden bakabilirsiniz.

      Sil
  4. Merhaba ceviri isleruni nasil yaptiniz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erasmus forum sitelerinden yardım alabilirsiniz

      Sil
  5. Merhaba vize ile alakalı bir sorum olacaktı. Şimdi slovenya vizesi için aylık 500 euro teminat istiyor. Ben okuldan aylık 400 euro hibe alacağım. Aradaki 100 euroyu tamamlamam gerekiyor mu notere gidip?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır gerekmiyor, sadece hibe alacağınıza dair belge yeterli olacaktır.

      Sil
  6. merhaba hala slovenyada mısınız?

    YanıtlaSil